HZZO je krenuo u inspekcije bolovanja kabinskog osoblja Croatia Airlines, a neki liječnici neslužbeno izjavljuju da su dužni prijaviti sva nova bolovanja radnika te tvrtke. Po informacijama kojima raspolaže SKOZ, svi radnici Croatia Airlines će proći pregled inspekcije HZZO.
Radnici, za koje je utvrđeno i potvrđeno od inspekcije da doista jesu bolesni, prolazili su iživljavanja koja bi se u uređenijem društvu smatrala silovanjem, s obzirom da odbijanje znači otkaz, dok su se drugi odlučili vratiti na posao protivno preporuci liječnika zbog straha i pretrpljenih neugodnosti.
Djelatnici s crijevnom virozom, a koja je proljev dobila dva dana ranije, inspektorica je smatrala nužnim napraviti rektalni pregled, sve to pred liječnikom opće prakse. Nakon nepotrebnog ponižavanja, iz kojeg se ništa nije moglo zaključiti o navedenoj bolesti, inspektorica HZZO je potvrdila da nije riječ o lažnom bolovanju. Nakon medijskog linča koje su bolesni radnici prošli, slijede im i fizička zlostavljanja, a odgovarati neće nitko, kao ni za bolesti koje će ovakva iživljavanja prouzročiti.
Pritisak se vrši i na liječnike same, što je evidentno jer doktori odbijaju primiti pacijente s povišenom temperaturom, proljevom i mučninama zbog čega je nekima uskraćena medicinska pomoć, dok su je drugi bili prisiljeni potražiti na hitnoj.
Pritisak i kršenje prava trpe i radnici koji nisu na bolovanju. Uprava Croatia Airlines tim radnicima ukida slobodne dane i godišnje odmore, iako je to protivno Kolektivnom ugovoru i Pravilniku o radnom vremenu članova posade zrakoplova, ali to radi odbijajući dati radnicima i sindikatu ikakvo pismeno očitovanje iliti pisani trag. Radnicima se na slobodan dan raspoređuje let, a onaj tko ne dođe raditi može dobiti izvanredni otkaz. Sve što njima ostaje je nada da će jednog dana kroz hrvatsko sudstvo dobiti parnicu, ako si pravdu uopće mogu priuštiti.
Iz SKOZ-a poručuju da u potpunosti stoje iza odluke ministra Hajdaša-Dončića da Croatia Airlines prođe restrukturiranje.
SKOZ i drugi sindikati godinama su upozoravali na potrebu za restrukturiranjem, na prevelik broj rukovodećeg kadra, nevjerojatne troškove nabave, katastrofalnu poslovnu politiku, itd. Nadležna ministarstva su vjerovala upravama, a menadžment je govorio da se ta pitanja ne tiču sindikata. Dok su članovi tog menadžmenta u proteklih godinu dana, unatoč sudjelovanju u uništavanju kompanije, nagrađeni napredovanjima i još višim plaćama i pozicijama, od radnika se očekuje da greške tih istih ljudi plate. SKOZ ponavlja da se uštede treba tražiti u drugim prekomjernim troškovima, a režu li se prava radnika, ta rezanja moraju biti linearna i poštena. Unatoč navodima Uprave, sniženja plaća menadžmenta nije bilo, upravo suprotno, a u tijeku pregovora sa sindikatima, neki su zadržali povišice iz protekle dvije godine, neki rukovodeći kadrovi dobivaju povišice, a kabinskom osoblju se režu plaće i do 40%, primanja i preko 50%.
SKOZ želi da Croatia Airlines bude zdrava i profitabilna aviokompanija, a da odgovorni napokon odgovaraju ako je suprotno.